ВІДЕОРЕЗЮМЕ вчителя української мови та літератури ЯНЧУК ЛІДІЇ АНДРІЇВНИ


Висновок  проблемного семінару
вчителів суспільно-гуманітарного циклу
Злазненської загальноосвітньої школи І-ІІІ  ступенів
про педагогічну та методичну діяльність
вчителя української мови та літератури
Янчук Лідії Андріївни
У XXI столітті освіта перетворюється на одне з основних джерел стратегічних ресурсів людського капіталу та знань, що визначають загальний рівень розвитку суспільства. Освіта, яка вчить жити успішно в сучасному світі, має велику цінність.
Одним із завдань, які вирішує сучасна школа, є формування духовно, інтелектуально, психологічно підготовленого до самостійного життя випускника. Сьогодення диктує, що суспільству потрібна компетентна молодь, яка вміє критично мислити, аналізувати, працювати в команді, швидко адаптуватися в нестабільних умовах, здатна до ризику, самостійного вибору сфер діяльності, поведінки, орієнтованої на успіх, буде відповідальним громадянином своєї країни упродовж життя.
Відповідно змінюється «портрет» учителя. Тому сьогодні головне завдання школи – не вчити, а навчати вчитися, підготувати учня до неперервного навчання. Тому мають змінитися функції учня і функції учителя. Перший повинен буде разом із засвоєнням відповідних знань розвивати в собі здатність, навички, уміння самостійно їх шукати, тобто оволодівати науковим методом пізнання. Другий же відповідно – допомогти першому навчитися вчитись.
          Безперечно, сприяє фаховому зростанню вчителя-словесника не лише самоосвітня діяльність педагога, його участь у шкільних і районних методичних структурах, а й активізація творчих здібностей учителя і готовність його до пошуку й експерименту шляхом участі в різноманітних мовно-літературних конкурсах та участі  у всеукраїнському конкурсі «Учитель року».
          Із метою вдосконалення педагогічної майстерності й творчості  рекомендовано на засіданні проблемного семінару вчителів суспільно-гуманітарного циклу та схвалено на засіданні методичної ради школи участь у І етапі Всеукраїнського конкурсу  «Вчитель року-2018» у номінації «Українська мова та література» вчителя української мови та літератури Злазненської загальноосвітньої школи І-ІІІ  ступенів Янчук Лідії Андріївни.
Янчук Л.А. працює над науково-методичною проблемною темою «Реалізація компетентнісного підходу на особистісно зорієнтованому уроці» і живе за принципом «Справжній майстер народжується в праці».
         Учитель  має високу науково-методичну підготовку, уроки української мови і літератури  вважає головним інструментарієм формування ключових та предметних компетентностей сучасного школяра, Завдяки цьому її вихованці долучаються до співпраці й співтворчості, кожен школяр стає суб’єктом пізнання, а це сприяє активній комунікації, розвитку вмінь продуктувати висловлення різного ступеня складності й насиченості лексемами, формуванню компетентного мовця і свідомого читача.
Лідія Андріївна мотивує учнів до вивчення безмежжя рідного слова засобами кабінету української мови та літератури, а також практикуючи різні види компетентнісних завдань та форм інтерактивного навчання:
·        проблемні запитання та завдання;
·        філологічні та комплексні задачі;
·        уявні мандрівки й хвилинки ерудита;
·        лінгвістичні дослідження й стилістичні експерименти;
·        розігрування ситуацій і ланцюжкове письмо;
·        неперервну шкалу думок та кубування;
·        незакінчене речення та дерево рішень;
·        гронування та мозковий штурм тощо.
          Вчитель заохочує школярів до створення мультимедійних презентацій, відеороликів та інформаційних кластерів, розробляє проекти та тематичні тестові завдання у форматі ЗНО. Результативне використання даних форм і методів навчання дозволяє сформувати особистість школяра, яка вміло володіє словом, уміє мислити і діяти самостійно та здатна до самореалізації в різних видах життєдіяльності. Обгрунтованість дій вчителя простежується в активній участі учнів Янчук Л.А. в різноманітних мовно-літературних конкурсах.
        Зокрема: 2015-2016 навчальний рік: Гура Лариса, 10-Б клас (ІІІ місце в районному етапі Всеукраїнської олімпіади з української мови);  Янчук Анна, 11-Б клас (ІІ місце в обласному літературному конкурсі «Перло многоцінне»); Войтович Вікторія, 5 клас ( ІІІ місце в районному етапі конкурсу з української мови імені Петра Яцика);
2016-2017 навчальний рік: Шершун Софія, 5 клас (переможець обласного екологічного конкурсу «Розмова з краплею води» в номінації «Оповідання з діалогом»).
Лідія Андріївна переконана, що сучасний учитель не той, хто розкриває учневі таємниці буття, вказуючи йому прямий шлях до храму науки, а той, хто своєю мудрістю запалює сонце над головою дитини, викрешуючи іскру допитливості, спонукаючи самостійно відшукати ключ до знань. Вона вважає, що сприяє  цьому  й  позакласна робота з предмета, бо дозволяє побачити маленький світ кожної дитини, розпізнати її неповторні таланти й відкрити їй невичерпний всесвіт українського слова. Завдяки успішній пошуково-дослідницькій діяльності педагог разом з учнями створив творчі проекти «За покликом серця» та «Увінчані працею», що стали основою для сторінок шкільної виставкової зали «Моя маленька Батьківщина».
         Янчук Л.А. не зупиняється на досягнутому, активно впроваджує в практику роботи новітні педагогічні технології,  дбає про підвищення наукового та загальнокультурного рівня, удосконалює рівень професійної компетентності, адже хрестоматійним для неї став вислів А.Дістерверга про те, що вчитель повинен свідомо йти в ногу з  сучасністю, пройматися й надихатися  силами, які  пробудилися в ній.


Керівник проблемного семінару
вчителів суспільно-гуманітарного циклу                                              Р.Мосійчук







Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Розробки уроків з української мови

Розробки уроків української літератури

Позакласна робота