ВІДЕОРЕЗЮМЕ вчителя української мови та літератури ЯНЧУК ЛІДІЇ АНДРІЇВНИ
Висновок
проблемного семінару
вчителів суспільно-гуманітарного циклу
Злазненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
про педагогічну та методичну діяльність
вчителя
української мови та літератури
Янчук Лідії
Андріївни
У XXI столітті освіта перетворюється на одне з основних джерел
стратегічних ресурсів людського капіталу та знань, що визначають загальний
рівень розвитку суспільства. Освіта, яка вчить жити успішно в сучасному світі, має велику
цінність.
Одним із завдань, які вирішує сучасна школа, є
формування духовно, інтелектуально, психологічно підготовленого до самостійного
життя випускника. Сьогодення диктує, що суспільству потрібна компетентна
молодь, яка вміє критично мислити, аналізувати, працювати в команді, швидко адаптуватися в
нестабільних умовах, здатна до ризику, самостійного вибору сфер діяльності,
поведінки, орієнтованої на успіх, буде відповідальним
громадянином своєї країни упродовж життя.
Відповідно
змінюється «портрет» учителя. Тому сьогодні головне завдання школи – не вчити, а навчати
вчитися, підготувати учня до неперервного навчання. Тому мають змінитися
функції учня і функції учителя. Перший повинен буде разом із засвоєнням
відповідних знань розвивати в собі здатність, навички, уміння самостійно їх
шукати, тобто оволодівати науковим методом пізнання. Другий же відповідно –
допомогти першому навчитися вчитись.
Безперечно, сприяє фаховому зростанню вчителя-словесника не
лише самоосвітня діяльність педагога, його участь у шкільних і районних
методичних структурах, а й активізація творчих здібностей учителя і готовність
його до пошуку й експерименту шляхом участі в різноманітних мовно-літературних конкурсах
та участі у всеукраїнському конкурсі
«Учитель року».
Із
метою вдосконалення педагогічної майстерності й творчості рекомендовано на засіданні проблемного
семінару вчителів суспільно-гуманітарного циклу та схвалено на
засіданні методичної ради школи участь у І етапі Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року-2018» у номінації «Українська мова та література» вчителя української мови та
літератури
Злазненської загальноосвітньої школи І-ІІІ
ступенів Янчук Лідії Андріївни.
Янчук Л.А. працює над
науково-методичною проблемною темою «Реалізація
компетентнісного підходу на особистісно зорієнтованому уроці» і живе за принципом «Справжній майстер
народжується в праці».
Учитель
має високу науково-методичну підготовку, уроки української
мови і літератури вважає головним інструментарієм формування ключових та предметних
компетентностей сучасного школяра, Завдяки цьому її вихованці долучаються до співпраці й співтворчості, кожен школяр стає
суб’єктом пізнання, а це сприяє активній комунікації, розвитку вмінь
продуктувати висловлення різного ступеня складності й насиченості лексемами,
формуванню компетентного мовця і свідомого
читача.
Лідія
Андріївна мотивує учнів до вивчення безмежжя рідного слова засобами кабінету
української мови та літератури, а також практикуючи різні види компетентнісних
завдань та форм інтерактивного навчання:
·
проблемні запитання та завдання;
·
філологічні та комплексні задачі;
·
уявні мандрівки й хвилинки ерудита;
·
лінгвістичні дослідження й
стилістичні експерименти;
·
розігрування ситуацій і ланцюжкове
письмо;
·
неперервну шкалу думок та кубування;
·
незакінчене речення та дерево
рішень;
·
гронування та мозковий штурм тощо.
Вчитель заохочує школярів до
створення мультимедійних презентацій, відеороликів та інформаційних кластерів, розробляє
проекти та тематичні тестові завдання у форматі ЗНО. Результативне використання даних форм і методів навчання дозволяє
сформувати особистість школяра, яка вміло володіє словом, уміє мислити і діяти
самостійно та здатна до самореалізації в різних видах життєдіяльності.
Обгрунтованість дій вчителя простежується в активній участі учнів Янчук Л.А. в
різноманітних мовно-літературних конкурсах.
Зокрема: 2015-2016 навчальний рік: Гура Лариса, 10-Б клас (ІІІ місце в районному
етапі Всеукраїнської олімпіади з української мови); Янчук Анна, 11-Б клас (ІІ місце в обласному
літературному конкурсі «Перло многоцінне»); Войтович Вікторія, 5 клас ( ІІІ
місце в районному етапі конкурсу з української мови імені Петра Яцика);
2016-2017 навчальний рік: Шершун Софія, 5 клас (переможець обласного екологічного конкурсу
«Розмова з краплею води» в номінації «Оповідання з діалогом»).
Лідія
Андріївна переконана, що сучасний учитель не той, хто розкриває учневі таємниці
буття, вказуючи йому прямий шлях до храму науки, а той, хто своєю мудрістю
запалює сонце над головою дитини, викрешуючи іскру допитливості, спонукаючи
самостійно відшукати ключ до знань. Вона вважає, що сприяє цьому
й позакласна робота з предмета, бо
дозволяє побачити маленький світ кожної дитини, розпізнати її неповторні
таланти й відкрити їй невичерпний всесвіт українського слова. Завдяки успішній
пошуково-дослідницькій діяльності педагог разом з учнями створив творчі проекти
«За покликом серця» та «Увінчані працею», що стали основою для сторінок шкільної
виставкової зали «Моя маленька Батьківщина».
Янчук
Л.А. не зупиняється на досягнутому, активно впроваджує в практику роботи
новітні педагогічні технології, дбає про
підвищення наукового та загальнокультурного рівня, удосконалює рівень
професійної компетентності, адже хрестоматійним для неї став вислів А.Дістерверга
про те, що вчитель повинен свідомо йти в ногу з
сучасністю, пройматися й надихатися
силами, які пробудилися в ній.
Керівник проблемного семінару
вчителів суспільно-гуманітарного циклу Р.Мосійчук
Коментарі
Дописати коментар